Sunday, December 09, 2007

Kerna Terpaksa

Convo dinner , artis jemputan sampai tiga, farhan, idayu and frans. I love quite a number of her song.. among them is kerna terpaksa, aku hanya pendatang.. but unfortuntaely last nite she did not sing the song..

Francessca Peters (Manan Ngah / Juwie & Zief)

Kerna Terpaksa

Kerna terpaksa aku melangkah pergi
Kerna terpaksa ku turut kata hati
Gementar tibuhku dengan keputusan ini
Biarpun pedih ku teruskan jua

( korus 1 )
Di antara kita mengapa ada dia
Biarpun hanya kawan biasa
Tapi ku rasa berlainan caranya
Hingga mencakar perasaanku
Terpaksaku
Terpaksaku membuat pilihan
Mengundurkan diri untuk kebahagiaanmu

Kerna terpaksa aku rela sendiri
Kerna terpaksa lalu aku menangis
Tertutup hatiku untuk bercinta lagi
Tidak ku tahu bila kan terbuka

( korus 2 )
Di antara kita mengapa ada dia
Biarpun hanya kawan biasa
Tapi ku rasa berlainan caranya
Hingga mencakar perasaanku
Andainya ku melakukan begitu
Bagaimanakah perasaanmu
Terpaksaku
Terpaksaku membuat pilihan
Mengundurkan diri untuk kebahagiaanmu



Roy & Fran

Siapa Dia Sebelum Daku

( F )
Aku selalu memikirkannya
Siapa dia sebelum daku
Gadis kau puja hingga kecewa
Kini kau tak menyatakan

1
( R )
Aku pun jua sering tertanya
Siapa dia sebelum daku
Pria kau puja hingga merana
Kau merahsiakan dariku

2
( R & F )
Sejak kau wujud dalam hidupku
Semuanya telah terpadam
Bak bayangan yang indah
Di malam purnama
Di telan mentari pagi

( R & F )
Apa disentuh sejarah dulu
Hanya menyakit hati sendiri
Telah ditemukan kita berdua
Engkaulah sinar hidupku

(ulang 1)

( ulang dari 2 )

Engkaulah sinar...
Engkaulah pelita...
Engkaulah sinar...
hidupku


Roy & Fran

Tak Kenal Maka Tak Cinta

( R )
Senyum di bibirmu
( F )
Ada garis duka
( R )
Walau riang wajahmu
( R & F )
Penuh cerita lara

( R )
Sepi... ruang hati
( F )
Resah pun menyiksa
( R )
Orang yang kau nanti
( R & F )
Hilang di sudut mata

1
( R & F )
Yang jauh asyik teringat
Yang dekat tak terpikat
Tak kenal maka tak cinta

( R & F )
Yang jauh asyik teringat
Yang dekat tak terpikat
Tak kenal maka tak cinta

( R & F )
Biar jauh di seberang
Kasih tak mungkin hilang

( ulang dari 1)


Francessca Peters

Aku Hanya Pendatang

Aku bagai seorang pendatang
Ke sempadan yang mengasingkan
Sedang dulu di sini aku bermesra denganmu

Kedatangan tiada sambutan
Dan senyuman tiada balasan
Langkah kaki sampai di sini terhenti

( korus )
Ku mencari
Kembali pohon hijau nan rendang
Di situlah kita berteduh
Dan sungainya
Bertali arus air mengalir
Bagai takkan berakhir
Dijadikan perlambangan
Tanda setianya percintaan
Dua insan

Perjalanan di tanah gersang
Tanpa sungai dan pohon rendang
Kau dan aku demikian diibaratkan

( ulang dari korus )


She did sing sekadar di pinggiran ...

Francessca Peters (Manan Ngah / Lukhman S)

Sekadar Di Pinggiran

Tiada guna kau berpatah arah
Jika niatmu meyambung kasih
Apalah ertinya disebalik
Tangisan atau rintihan

Untuk apa kau kembali lagi
Sekadar hanya untuk menyakiti
Cukuplah sudah di sini saja
Biar aku pendam duka

1
Hati sedih, hati pedih
Mengenangkan keindahan
Bersamamu...

Tidak kusampai
Ke puncak sana
Apalah daya
Ku bertahan cuma
Di pinggiran
Yang memilukan...

Jauh sekali di sudut hati
Menyimpan dendam yang amat mendalam
Akan kusahut namamu oh! sayang
Sewaktu ku kesunyian...

( ulang dari 1 )

2 comments:

Crabby - Temasek Born Malaysian said...

uikk.. ada latihan karaoke ka?

shilla66 said...

next karaoke session, jgn lupa invite wa... wa nak test tarik suara ala ala whitney houston